Escapada de tres dies a Sydney

Ens hem escapat tres dies a Sydney i hem aprofitat per descobrir de manera ràpida tots els racons de la ciutat. Des del centre de la ciutat a les platges més conegudes com la Bondi Beach o Manly. No us ho perdeu.

Tenir dies per viatjar no és que sigui fàcil i més que puguem viatjar junts. Llavors hem de fer mini-escapades sols. M’he escapat a Sydney, si, el que podem dir el cor d’Austràlia.

Han estat tres dies del que podem dir, ben exprimits. El vol sortia a les 8:30 aproximadament de Brisbane. El problema va ser que no era l’únic vol a Sydney des del aeroport de Brisbane i vaig haver de fer un sprint que ni Dembelé fa tant ràpid.

Un cop al avió va ser un vist i no vist, 1:45 de vol i ja passava per sobre del Harbour bridge i de la òpera de Sydney.

Arribar, fer el checking i dormir com un nen petit en una habitació amb 6 persones més.

Dia 1

Aixecar-se aviat ja no és dificil quan tens l’horari australià al cos. A les 6:30 sortia del backpacker direcció els jardins botànics per entrar per la part de darrere de la òpera i del Harbour bridge. Màgic, georgeus que diuen ells. Ara bé, fred és poc el que vaig passar.

Un cop vaig arribar fins gaire bé sota del pont, vaig accedir al The Rocks (on diuen que va començar la ciutat de Brisbane. Em vaig refugiar en un carreró i vaig esmorzar de la millor manera amb un bon café calentó.

Després de descansar de la caminata infinita que podem dir que semblava l’altre banda del mur de Game of Thrones, vaig anar en direcció al free tour que hi ha a Sydney (i a moltes altres ciutats)i vaig aprendre i descobrir espais de la ciutat amb un guia de la capital i aprofitar el primer matí.

Després del tour volia dinar en algun lloc bonic i tranquil. Pero vaig agafar el tren ràpid i corrents ja que tenia que anar a la zona de Newtown. Què hi havia allí? Doncs Gelato Blue. Repetirem, GELATO BLUE. Un lloc on poder menjar qualsevol gelat en la seva varietat vegana, si, recomanació de l’Eva.

Com no havia tingut prou fred, vaig tornar al centre de la ciutat, aqui en diuen “cbd” i vaig agafar un ferry; transanlàtic per mi, i vaig ficar direcció Manly beach. Una de les platges més allunyades de Sydney.

El trajecte sòn uns 25 minuts i si tens la sort de tenir ala mart, és un espectacle. Jo vaig arribar a Manly i plovia, keep calm, vaig arribar amb un sprint del mateix Usain Bolt, i vaig gaudir de l’arc de sant Martí més gran del món.

Al tornar, vaig poder presenciar la posta de sol amb la Òpera i el Harbour de fons i fins i tot gaudir de l’espectacle gratuït a la Òpera, ara si, amb els catalans que havia conegut al aeroport de Brisbane.

Dia 2

Si, el repte va ser aixecar-se d’hora i axí va ser. A les 7:30 del matí estava en ruta a… Bondi Beach!!

Aquesta platja és una de les més famoses de Sydney i d’Austràlia, apart del programa aquell de veterinaris que és un furor a Catalunya (especial menció a la meva mare, fan número 1).

Vaig arribar-hi amb transport públic i vaig esmorzar com a bon australià. Després vaig començar a fer la ruta més tipica de la zona. De Bondi Beach, passant per les piscines naturals i passejant per la costa quedant empanat dels paisatges.

Un cop feta, són unes dues hores ben bones, vaig tornar a Bondi beach per gaudir d’un restaurant de la zona, recomanació de la meva Chef a Brisbane.

Un cop ben tip, vaig anar a la recerca del VET (veterinari). El vaig trobar i per sorpresa meva no hi havia més fans per la zona. Ara bé, és calcat al programa i just el dia anterior en Chris i havia estat tot el dia…

Bé, crec que la meva mare ha xalat més que ningú amb les fotografies del veterinari, repte aconseguit.

Llavors, vaig tornar cap a la ciutat per arribar al Luna Park, un petit parc d’atraccions gratuït d’entrar i que ens deixa postals de la ciutat com les fotgrafies que podeu veure. Una visita ràpida i vaig poder tornar caminant tot creuant el pont amb la posta de Sol il·luminant la Òpera.

Un cop acabada la caminata vaig haver de fer temps per iniciar el tour gratuït per The Rocks. Molt màgic saber coses de la zona on tot Sydney va començar.

Finalitzat el tour i jo triturat com un bon gaspatx,vaig encarar cap al Backpacker per relaxar-me i dormir com una palmera al sol.

Dia 3 (i últim)

He de dir que volia dormir molt aquest matí pero a les 6:39 tenia els ulls com taronges… Bé, m’he quedat llegint la pena i miseria que ha fet el Barça aquest mercat d’estiu…

Un cop aixugades les llàgrimes de no fitxar res, he reservat el tour per la Òpera de Sydney, si, és obligat de visitar i he encarat cap a la zona travessant els jardins botànics.

Un cop allí, he gaudit molt de la visita per l’interior. És una obra gegantina i que et deixa com quan visites la Sagrada Familia de Barcelona. Ja li he dit a la Eva, que quan es decideixi a casar-se amb mi i anirem pero a veure una funció com a rics que no som.

I ja per acabar, no sabia que fer i m’he enrecordat que a The Rocks hi ha mercats cada cap de setmana. Doncs ja sabeu, cap allí que he anat i és que els mercats a Austràlia tenen ganxo. Tothom i va i tothom està content de viure’ls.

He acabat la meva ruta dinant a la gespa just sota del Harbour Bridge i observant la Òpera. Bé, des del mateix avió camí de casa puc dir que Sydney té molt per veure pero amb gairebé tres dies he vist molt i espero que us serveixi per si mai la visiteu.

Opinió sobre Sydney

Per jo, Carles, Sydney és una ciutat de negocis. La gent va per feina. Bé, podem dir que estic enamorat amb l’ambient de Brisbane, ja que és una ciutat pero a la mateixa vegada és un poble. Tothom et saluda, tothom s’interessa per tu i tothom va relaxat.

Si, s’ha de visitar Sydney. Si vens a Austràlia l’has de veure. Té racons màgics i que enamoren, i visitar l’Òpera de Sydney és un MUST o passejar per Bondi Beach és un altre rotllo. De fet, és el meu espai preferit, tot el que l’envolta i la mateixa Òpera.

Per l’Eva, és la seva ciutat preferida. Recordarem que hi va viure 6 mesos farà menys de dos anys i va quedar enamorada (encara m’odia per haver-hi anat sense ella).

A continuació us deixem uns apartats que segurament van bé a més d’un. Visita obligada i visita opcional. Els que tenen l’icona ⚠️ és que hem de pagar per accedir-hi i els que tenen 🆓, ja ho sabeu, gratuït.

Visita obligada

🆓Observatory Hill
🆓The Gap
🆓Watsons Bay

Visita opcional o no necessària

🆓Luna Park
⚠️Westfield tower (mirador)
🆓Anzac Bridge
🆓Darling Harbour
⚠️Zoo
⚠️Aquarium

Heu estat a Sydney? afegirieu qualsevol espai més per visitar? Si ens ajudeu, completem la llista per tots els nous visitants de la ciutat!

Publicat per Carles Rabada

Amant boig de la tecnologia. Fan del FCB a mort, boig per viatjar i els seus dos amors sempre van amb ell. La guapa de la Eva i la Lluna.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *